mardi 15 septembre 2009

Pourquoi l'amour ne dure-t-il pour toujours?

Amor-amor....Iata un subiect vast..Ma intreb daca ma tin curelele (sau mai degraba sosetele -instrument de masurat moralul Eugeniei)sa ma desfasor...
Amour:sentiment passionné,élan physique ou sentimental entre deux personnes..Definitie selon Larousse...
Ceea ce ma duce la alt cuvant:pasiune..Cica pasiunea tine doar doi-trei ani,studii serioase dovedesc acest fapt..Nu stiu sa ma explic cu precizie,(cei care ma cunosc stiu ca zilele astea am intrat in hibernare din punct de vedere cerebral)se pare ca e vorba de feromoni si alte chestii medico-stiintifice care se evaporeaza dupa aproximativ 3ani...Pai ,si pe urma ce facem??
Cunosc o persoana care e in cuplu de cativa ani buni si (E.,je te demande pardon!!)care prefera sa traiasca cate o amourette(amour passager)din cand in cand...Cand simte ca persoana se ataseaza....se detaseaza si trece la alta amourette..Iubitul ei oficial nu stie nimic,cuplul lor functioneaza asa,imi spune ca omul ei e iubirea vietii ei dar ca are nevoie de pasiune,intalniri la hotel si p'tit coup en vitesse pentru a se simti in viata..ouups,gata,j'ai dit trop déja...
Bun,ati inteles,astept parerile voastre(daca reusiti sa intrati ,hihihi...)Pup,E.

8 commentaires:

  1. Draga mea, ce blog misto ti-ai tras...ma apuca teama cind aud faza cu pasiunea care tine 2 ani...persoana aia de care ziceai, are mare tupeu:) te puuuup

    RépondreSupprimer
  2. :) Am descoperit acest post cam tarziu.. asa ca iti las doar un clin d'oeil si revin zilele astea cu un alt coment!!

    RépondreSupprimer
  3. Ina,multumesc pentru mesaj!Ehh,oui,draga mea,sunt persoane care au nevoie de pasiune inflacarata ca sa se simta in viata...Frantuzoaicele astea sunt nebunatice rau..Bine ca nu imi poate citi blogul,vai ce urat din partea mea...Te pup!!!

    RépondreSupprimer
  4. Visatorule,musai sa imi comentezi!!!Pe curand!!E.

    RépondreSupprimer
  5. Bun,nu stiu cum se face chestia aia pe care Inuca o face cand vrea sa mai adauge ceva,later edit-machin chose..Deja ca mi-am blocat emailul,nu imi mai bag nasul unde nu cunosc...O fac aici pt ca citeam Paris Match si descopar un articol:,,La 107ani,se marita pt.a23-a oara",hahaha,merita citit...O babutza ,,maritomana",j'adooore!!Va pup,E.

    RépondreSupprimer
  6. Asa cum am promis, revin cu un comentariu la topicul tau.
    Ina ma va uri si mai mult, dar nu am ce face (am spus-o deja si pe blogul ei, si nu a parut prea entuziasmata de ideile mele).

    Eu consider ca intr-o relatie, exista un capital atractie fizica. Acest capital se consuma cu fiecare zi ce trece, pe masura ce persoana din fata noastra nu mai reuseste sa ne surprinda cu nimic. Biologic vorbind, am citit si eu acelasi articol unde spunea ca feromonii (responsabilii pentru atratiile fizice si pour "le coup de foudre") nu mai sunt produsi dupa o anumita perioada. Dar cine anume ii produce? Fara a constientiza chiar, este creierul nostru. Si ca de obicei, partea independenta de vointa noastra!!! Independenta, dar spun eu totusi influentabila. Si in consecinta, poate fi stimulata (pana la un anumit punct) sau dimpotriva inhibata de anumiti factori.
    De aceea consider ca avem un capital atractie fizica, si acest capital il putem consuma rapid, sau prelungi, dar oricum nu foarte mult timp (s-ar parea ca maximum 3 ani).

    Dar, asa cum spuneam, relatia bazata pe iubire (atractie fizica initial, care treptat treptat lasa loc unor alte sentimente mai profunde) evolueaza in diverse directii.
    Si in plus de sentimente mai intervin si constiinta si valorile societatii, etc.

    In ceea ce priveste persoana despre care povesteai, care cauta fiorul in fiecare zi, eu ii spun "chapeau"!! Atata timp ca sotul ei nu-si da seama de nimic (si asta nu pentru ca e un prost, ci pentru ca primeste aceeasi iubire zi de zi), eu spun ca acest lucru nu poate dauna unei relatii sanatoase, ci dimpotriva!!! (iarta-ma Ina).
    Si eu prefer aceasta versiune, in locul uneia in care sotia are un amant, si pe zi ce trece isi delasa sotul, pana intr-o zi in care ii spune acestuia "la revedere" (nemaipunand la socoteala momentele penibile din casnicie care se intetesc).

    Dar vezi tu, nu toata lumea gandeste la fel, si nu toata lumea procedeaza la fel. Asta face frumusetea acestei lumi in care ne scaldam zi de zi!!!

    Bisous, Gabi

    RépondreSupprimer
  7. In ceea ce priveste Later edit-ul, cred ca e o simpla modificare de mesaj (Ina poate da mi multe explicatii in caz contrar), in care introduci textul "Later edit" (cred).
    Te pup

    RépondreSupprimer
  8. Gabi:pacat ca nu exista baterii ,,pasiune",multe cupluri ar functiona mai mult si mai bine...Cat despre cunostinta mea(E.),o admir ca reuseste da jongleze cu viata ei,e o epicuriana,cum se auto-intituleaza elle-meme,comme tu dis:,,chapeau"...E.

    RépondreSupprimer